Archiwum miesięczne: Maj, 2010

31 maja 2010
Skomentuj

Terapia zmiennym polem magnetycznym niskiej częstotliwości

Leczenie pulsującym polem magnetycznym niskiej częstotliwości zdobywa coraz większą popularność. Stosowane w celu usuwania głębokiego bólu, skurczy mięśni, artretyzmu i innych dolegliwości, znalazło zastosowanie m.in. w ortopedii i reumatologii.

Magnetoterapia, bo tak nazywana jest ta metoda, w opinii wielu lekarzy jest bardzo skuteczna. Jej prekursorem był James Maxwell, który ponad sto lat temu uzyskał patent na lecznicze wykorzystywanie impulsowego pola magnetycznego. Powszechnie stosowana w Niemczech, Austrii i Szwajcarii ostatnio zdobywa popularność także w Polsce.

Kilka lat temu japoński lekarz Kyoichi Nakagawa, ordynator kliniki w Tokio, przeprowadził badania ponad 11 000 chorych cierpiących na sztywność ramion i karku, lumbago, neuralgię, bóle mięśniowe, reumatyzm. W opublikowanym raporcie podał, że 95% spośród pacjentów uznało magnetoterapię za metodę bardzo skuteczną.

Działanie biologiczne pola magnetycznego:

• działanie przeciwbólowe,
  • działanie przeciwzapalne,
  • intensyfikacja procesów oddychania tkankowego,
  • zwiększenie wychwytywania tlenu przez tkanki,
  • mobilizacja mikrokrążenia,
  • stymulacja krążenia obwodowego,
  • działanie przeciwobrzękowe,
  • przyspieszenie procesów regeneracji tkanek miękkich,
  • przyspieszenie procesu zrostu kostnego,
  • wpływ na wolne rodniki tlenowe,
  • wpływ na szybkość przepływu bodźców eferentnych i aferentnych, poprzez oddziaływanie na synapsy nerwowe, działanie immunostymulacyjne.

Wskazania – magnetoterapia:

• Urazy sportowe więzadeł mięśni, ścięgien i stawów
  • Trudno gojące się rany i oparzenia
  • Zaburzenia krążenia obwodowego
  • Choroby narządu ruchu (pourazowe, zwyrodnieniowe, zapalne)
  • Osteoporoza
  • Reumatoidalne zapalenie stawów
  • Schorzenia układów:
    - krążeniowego
    - nerwowego
    - oddechowego
  • Choroby ginekologiczne i dermatologiczne

Przeciwwskazania – magnetoterapia:

• Czynna choroba nowotworowa
  • Ciąża
  • Implanty elektroniczne
  • Implanty przewodzące
  • Ostre choroby infekcyjne
  • Gruźlica
  • Nadczynność tarczycy

Skuteczne zabiegi magnetorepii w Katowicach.

21 maja 2010
    Skomentuj

Kinezyterapia w Katowicach ?

Kinezyterapia to wiedza o wykorzystaniu ruchu, jako środka leczniczego. Znajduje ona najczęściej zastosowanie w rehabilitacji narządu ruchu, choć w terapii innych narządów jej przydatność stale rośnie.

Jednak przed przystąpieniem do terapii ruchem należy pacjenta zdiagnozować. Badanie dla potrzeb fizjoterapii jest zbliżone do badania ortopedycznego, różniąc się od niego większym nasileniem oceny funkcji.

Działania kinezyterapeutyczne możemy podzielić na trzy grupy:

• Kinezyterapia o działaniu miejscowym (lokalnym)
      Skupia wszystkie leczniczo – rehabilitacyjne oddziaływania ruchu i środków pomocniczych na miejscu gdzie zlokalizowane jest schorzenie. Jej celem jest możliwie pełne przywrócenie utraconych funkcji lub uruchomienie mechanizmów kompensacji lokalnej, które zastąpią te utracone. Kinezyterapia miejscowa nie oddziaływuje na wydolność ogólnoustrojową. Podczas typowych dla niej ćwiczeni rehabilitacyjnych nie pracuje więcej jak 30% masy mięśniowej, a częstotliwość skurczów serca i oddechów nie powinna ulec istotnemu zwiększeniu.
    • Kinezyterapia o działaniu ogólnym
      Wykorzystuje się w niej do ćwiczeń zdrowe, nieobjęte procesem chorobowym części ciała i narządy (na ogół). Jej podstawowym zadaniem jest przywrócenie funkcji niesprawnych w wyniku choroby narządów organizmu. Te zadania realizuje się najczęściej dzięki kompensacyjnym przerostom wszystkich składowych wydolności ogólnej, co zasadniczo decyduje o efektach rehabilitacji.
    • Metody kinezyterapeutyczne
      To dostosowanie dokładnie opracowanych schematów i postępowań oraz wzorców ruchowych do leczniczych potrzeb określonych jednostek chorobowych czy jednorodnych pod względem etiologii schorzeń.

Leczenie ruchem (kinezyterapia) jest zadaniem trudnym i odpowiedzialnym. Ćwiczenia rehabilitacyjne zalecane chorym, a będące swoistym środkiem leczniczym, muszą, bowiem być indywidualnie dobierane, dawkowane i poprawnie wykonane. Konieczne jest, więc nawiązanie ścisłej współpracy między chorym a terapeutą.

21 maja 2010

Masaż Aquavibron w Katowicach

Masaż przy użyciu aparatu Aquavibron ma szerokie zastosowani leczniczo – rehabilitacyje. Energią napędową aparatu jest woda pod ciśnieniem użytkowym od 1 atmosfery wzwyż. Częstotliwość drgań gumowej (kauczuk naturalny) membrany daje doskonałe wyniki rehabilitacyjne: regeneruje tkanki, poprawia sprężystość mięśni, poprawia ruchomość stawów i ogólne samopoczucie człowieka. Specjalnie dobrane impulsy wibracyjne zmniejszają nadmierne napięcie mięśniowe, poprawiają trofikę tkanek oraz miejscowe krążenie krwi i chłonki.

Aquavibron na szerokie zastosowanie ? w rehabilitacji, balneologii, chirurgii, ortopedii, reumatologii, neurologii, medycynie sportowej a nawet w psychiatrii. Przy zastosowaniu membran punktowych istnieje możliwość neuroodruchowego oddziaływania bodźców. Przepływ wody w głowicy masującej wytwarza słabe pole magnetyczne. Przy kontakcie z wrażliwymi okolicami organizmu istnieje możliwość zastosowania łagodnych impulsów natomiast na dużych mało wrażliwych powierzchniach możemy płynnie zwiększać siłę bodźca.

Zaletą aparatu jest możliwość wykonywania zabiegów w środowisku wodnym.

Przeciwwskazania:

• choroby nowotworowe
    • wczesne stany po złamaniach kości
    • żylaki
    • zakrzepowe zapalenie żył
    • przepuklina
    • wysoka gorączka
    • choroby skóry
    • świeże blizny lub rany.

Masaż Aquavibron mogą Państwo odbyć w jednej z Katowickich poradni rehabilitacyjnych R-Med.